Abdulkadir Selvi: İran’ın Hürmüz Boğazı’nı kapatmasıyla petrol fiyatının 120 dolara yükselmesinden endişe ediliyor

İsrail’in İran’a Gerçekleştirdiği Saldırılar Bölgedeki Gerilimi Arttırıyor

İsrail’in İran’a saldırıları ile bölgede yükselen tansiyon günlerdir çok yüksek düzeyde. Hürriyet yazarı Abdulkadir Selvi, gerilimin ekonomiye olası etkilerini köşe yazısında değerlendirdi.

Bugünkü köşe yazısında, Selvi “füzeler sadece ülkeleri değil ekonomiyi de vuruyor” şeklinde ifadeler kullanarak petrol fiyatlarına dikkat çekti:

“Hafta sonu piyasalar kapalıydı, ancak cuma günü petrol fiyatlarında yüzde 6’lık bir artış yaşandı. Petrol bir ara 80 doların üzerine çıktı. Kriz dönemlerinde güvenli liman olarak görülen altın yükseldi. Gram altın 4 bin 358 liraya, çeyrek altın 7 bin 194 liraya çıkarken külçe altın yüzde 1.6 değer kazandı. Dolar ise sınırlı bir yükselişle 39.43 liraya kadar yükseldi. Sonra kısmi bir gerileme yaşandı.”

Hürmüz Boğazı Kapatılırsa Ne Olur?

Selvi, Hürmüz Boğazı’nın kapatılması durumunda petrol fiyatlarında yaşanacak artış hakkında şu bilgileri verdi “İran’ın Hürmüz Boğazı’nı kapatması durumunda ise petrol fiyatlarının 120-130 dolar arasına yükselmesinden endişe ediliyor. Küresel petrol arzının yüzde 20’si Hürmüz Boğazı’ndan geçiyor. İran, Suudi Arabistan, Birleşik Arap Emirlikleri’nin petrol ve LNG ticaretinin yüzde 80’i Hürmüz Boğazı’ndan sağlanıyor. İsrail ile İran arasındaki saldırıların bir süre daha devam edeceği söyleniyor. Savaşın ekonomiye etkisi ise bu saldırıların ne kadar devam edeceğine ve derinleşip derinleşmeyeceğine bağlı. Eğer savaş derinleşerek devam ederse o zaman ekonomiye yıkıcı bir etki yapmasından endişe ediliyor. Ama eğer savaş planlandığı gibi 14 gün içinde sona erer ise füzelerin ekonomiye etkisi sınırlı olacak. Ama ekonomik olarak ortaya bir fatura çıkaracak.”

Hürmüz Boğazı Nerede Bulunuyor?

İran ile Umman arasındaki sınırı belirleyen boğaz, Umman Körfezi ile Basra Körfezi arasında konumlanmıştır.

Boğazın en dar noktasının genişliği 33 kilometreye kadar ulaşırken, su yolu iki yönde de 3 kilometrelik bir nakliye rotasını kapsamaktadır.

Related Posts

Macar inşaat sektöründe 11 ay sonra ilk büyüme

Macaristan’da Mayıs 2025 inşaat verileri, sektörün zorlu bir yılı geride bırakmaya başladığını gösterdi. Macaristan İstatistik Ofisi’nin açıkladığı rakamlara göre, Mayıs ayında inşaat üretimi geçen yılın aynı dönemine göre %3,6 artarak 11 ay sonra …

Bakan Şimşek vergi inceleme oranlarını paylaştı: Büyük ölçekli mükelleflere odaklanıyoruz

Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, vergi inceleme oranlarını paylaştı.

Rekabet Kurumu soruşturmayı tamamladı: OPET’e 131 milyon TL ceza kesildi

Rekabet Kurumu soruşturmayı tamamladı: OPET’e 131 milyon TL ceza kesildi

Almanya’da şirket iflasları ikinci çeyrekte 2005’ten beri en yüksek seviyeye ulaştı

Almanya’daki Halle Ekonomik Araştırma Enstitüsü (IWH), ülkede iflas eden şirket sayısının 2025’in ikinci çeyreğinde 2005’ten bu yana en yüksek seviyeye ulaştığını bildirdi.

Gökyüzünde kripto çağı başlıyor

Emirates havayolları, ödeme yöntemlerine kripto para eklemek için ön anlaşma imzaladı.

Milyonlar borç batağında! Türk halkının kredi borcu ortaya çıktı

Zafer Partisi Genel İdare Kurulu Üyesi ve Sosyal Güvenlik Uzmanı Mehmet Akif Cenkci, ekonomik kriz nedeniyle kamu borçlarını ödeyemeyen milyonlarca vatandaş için kapsamlı bir yapılandırma düzenlemesi talep etti. Cenkci, vatandaşların zor durumda …